0c63bba9-3b49-4953-bb9f-dc078dbbafac

MOKSLEIVIŲ PAVASARIO ATOSTOGOS PRANCŪZIJOJE

Šis pavasaris prancūzų kalbą besimokantiems Šiaulių miesto mokiniams buvo tikrai išskirtinis. Keturiasdešimt moksleivių, lydimi keturių pedagogų aplankė Strasbūrą – Elzaso regiono miestą, kuriame įsikūręs Europos Parlamentas. Pėsčiomis pasivaikščiojome miesto istoriniame centre, įtrauktame į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Pamatėme Strasbūro katedrą – vieną įspūdingiausių Europoje gotikos pavyzdžių.

Vykome į vieną romantiškiausių pasaulio miestų – Paryžių. Vakare kilome į Eifelio bokštą. Kitą dieną smaginomės  Asterikso pramogų parke, kuris yra sukurtas remiantis prancūzų komiksais apie Asteriksą. Architektūrinis turas mus pasitiko prie Château de Blois – stulbinančios renesansinės pilies, kadaise buvusios Prancūzijos karalių ir karalienių rezidencija. Ši didinga pilis yra laikoma tikru prancūzų architektūros šedevru ir turtingos bei įvairialypės šalies istorijos liudijimu. Ji ypač žavi unikaliu architektūrinių stilių deriniu, atspindinčiu skirtingus Prancūzijos istorijos laikotarpius – nuo viduramžių iki Renesanso. Papietavę aplankėme dar vieną architektūros šedevrą –  Château d‘Amboise,  įspūdingą istorinę karališkąja rezidenciją, įsikūrusią vaizdingame Ambuazo miestelyje ant ramios Luaros upės kranto. Ji garsėja puikiu vėlyvosios gotikos ir ankstyvojo renesanso architektūros stilių deriniu. Aplankėme Honfleur – miestą įsikūrusį Normandijos regione Šiaurės Prancūzijoje. Vienas įdomiausių šios vietovės reginių – Falaise d`Avaluola, savo forma primenanti dramblio, įmerkusio straublį į vandenyną, figūrą. Kelionės pabaigai pasirinkome Ruaną – buvusią Normandijos kunigaikštystės sostinę. Ekskursijos metu pamatėme Šv. Gervazo bažnyčios kriptą, gotikinę Dievo motinos katedrą, taip pat Žanos d’Ark donžoną bei arkivyskupų rūmus.

Kelionės įspūdžiai, nuotaikos, maistas ir šypsenos dar ilgai išliks moksleivių ir juos lydėjusių mokytojų prisiminimuose.